Handelsbetingelser golfutstyr på golfbutikken.no

Leverings-, bestillings- og betalingsinformasjon
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gjelder for alle leveranser fra golfbutikken.no. Betingelsene gjelder i alle tilfeller hvor det ikke er inngått andre skriftlige avtaler mellom kjøper og golfbutikken.no.

Betalingsløsninger
Golfbutikken samarbeider med Nets.

Via Nets/Netaxept tilbyr vi for kjøp av golfutstyr kun kortbetaling.

Kortbetaling
På golfbutikken.no kan du betale med Visa og MasterCard.

Slik betaler du med kort:
Fyll inn alle opplysninger om deg selv, og din adresse.
Velg betaling med VISA eller Mastercard.
Fyll inn kortnummer, utløpsmåned- og år og sikkerhetskoden på baksiden av kortet (de tre siste sifrene).
Fyll inn kode fra kodebrikke, passord eller lignende for å gjennomføre kjøpet med 3D-secure.

Beløpet reserveres på din konto umiddelbart etter bestilling, og vil deretter ikke være tilgjengelig på ditt betalingskort før reservasjonen evt. blir utløst. Reservasjonen vil ikke trekkes fra ditt betalingskort før bestillingen er behandlet hos butikken, og vil utløses igjen dersom bestillingen din blir avslått. Dersom kun deler av bestillingen din kan leveres vil det kun trekkes penger for de varene som kan leveres til deg, og det resterende av reservasjonen vil igjen bli utløst og disponibelt på din konto.

Fraktpriser
Fraktprisen er 179,- hvis ikke annet oppgis. I noen tilfeller følger vi også Postens (Bring) sine til enhver tid gjeldende prisliste. Fraktkostnad tilknyttet kjøp i nettbutikken avhenger av vekt på forsendelsen. Fraktkostnad vil fremkomme i nettbutikk før man bekrefter og gjennomfører selve kjøpet. Dette gjelder alle våre forsendelser.

Levering
Levering av varer fra golfbutikken.no anses som gjennomført når kunden har fått varen utlevert. Golfbutikken bruker Posten Norge som transportør av våre produkter. Normal leveringstid er 5-7 virkedager fra vi har mottatt betaling på ordren. Golfbutikken står ikke ansvarlig for eventuelle forsinkelser i levering av din vare som skyldes feil eller forsinkelser hos fraktleverandør. Alle leveringsfrister er veiledende, og avvik kan forekomme. Dersom sendingen din blir forsinket, eller borte, vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg slik at du mottar denne så raskt som mulig. Leveringsproblemer som vi kjenner til, får du alltid informasjon om, dersom du har lagt inn en e-postadresse som vi kan kontakte deg på.

Du er selv ansvarlig for at kunde- og leveringsopplysningene du har oppgitt er korrekte, og vi anbefaler at du alltid kontrollerer disse etter gjennomført bestilling. Dersom du skulle oppdage feil i opplysningene dine ber vi om at du gir oss beskjed om dette, så snart som mulig, på golfutstyr@golfbutikken.no. Eventuelle feilleveranser/bortkomne pakker vil, ved feil opplysninger, være kundens ansvar.

Dersom du mot formodning ikke skulle ha mottatt bestillingen din innen 10 virkedager etter at den er bestilt, ber vi deg ta kontakt med kundeservice (golfutstyr@golfbutikken.no). Dersom du mot formodning ikke skulle motta varene dine får du selvsagt refundert det du har betalt. Ved heving av kjøp grunnet forsinket levering vil du ha beløpet refundert senest innen 14 virkedager.

Hente varene selv
Ved kjøp i nettbutikk hvor du velger å hente varen i en av Golfbutikkens fysiske utsalgssteder gjør vi oppmerksom på at det kan ta noen dager før produktet er tilgjengelig for henting.

Pakkesporing
Når varene er klargjort for forsendelse, sender vi en leveringsbekreftelse pr e-post til adressen du har oppgitt. Leveringsbekreftelsen sendes før transportøren henter varene hos oss, derfor kan det ta noen timer før pakken kan spores. For å spore forsendelsen din, kan du bruke pakkesporing direkte fra www.posten.no eller gjennom postens mobilapp.
Fra pakken er sendt, er det ditt ansvar som kunde å hente pakken, noe som også inkluderer at du er ansvarlig for å spore og holde følge med pakken. Dette kan gjøres ved sporingsnummer som mottas på e-post, ved å logge inn på kontoen din eller ved å ringe oss.

Risikoen for varen(e)
Risikoen for varer overgår til kjøper når angreretten, etter 14 dager fra mottagelsen, er utløpt. Er varen blitt skadet etter at kjøperen har fått den bevarer kunden angreretten om skaden ikke skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra kundens side. Vi anbefaler at du beholder originalemballasjen da varen ved en eventuell reklamasjon, eller ved skade, anbefales å leveres tilbake i original innpakning.

Retur og angrerett
Du har 14 dagers åpent kjøp, og ytterligere 14 dager på å returnere varen etter at du sier fra til oss at du angrer kjøpet.
Ønsker du å returnere varen må du selv betale fraktkostnader. Varer som blir sendt med postoppkrav blir ikke hentet ut. Varen må alltid returneres ubrukt, hel og i original emballasje. Hvis du returnerer varen må du fylle ut angrerettskjemaet som ligger vedlagt din ordre, og legge det i pakken som returneres. Har du betalt for varen, tilbakebetaler vi beløpet etter at vi har behandlet returen og mottatt kontonummeret ditt.

Pakker som returneres skal merkes med ”RETUR” og sendes til:
Golfbutikken AS
Luksefjellveien 578
3721 Skien

Kvalitetsgaranti og reklamasjon
Golfbutikken AS har normal kvalitetsgaranti. Alle feil på våre produkter dekkes av Golfbutikken. For at Golfbutikken skal dekke et eventuelt tap, må kjøper sende inn produktet samt en e-post med beskrivelse av hvordan skaden skjedde og ordrenummer (post@golfbutikken.no). Kjøper betaler frakt.

Produkt som returneres skal merkes med ”REKLAMASJON” og sendes til:
Golfbutikken AS
Luksefjellveien 578
3721 Skien